Wednesday, September 11, 2013

Orang kecik suara BESAR

Ahlan wasahlan.. Kullu am wa antum bikhair..Alhamdulillah.. harap2 baik la semuanya ya.. okey..entry ni nak citer pasal seorang budak kecik masih seorang bayi..nama dia sama dengan nama aisya 'Siti Aishah'..budak ni memang comel mcm aisya jugak hehe.. aisya ni jenis pantang jumpa baby mesti nak pegang.. berlatih jadi ibu la katakan..kebetulan kakak aisya mengasuh 'siti aishah' ni tapi abg dia gelarkan 'siti aishah' ni 'Baby Yang' maksudnya baby sayang tapi dah abg dia pun kecik lagi cakap tak terus tu yang jadi baby yang' ja..
 
 comelkan..ni la 'siti aishah' a.k.a Baby yang

Aisya tolong jadi 'Baby sitter' untuk sementara waktu..kakak bagi aisya dukung sambil duduk..diam ja baby ni apa pun tak cakap biasa la baru 2 bulan..haha nak cakap apa kan..memang tak boleh cakap pun lagi.. dalam 15 minit jugak aisya dukung dia tangan pun dah naik lenguh..jadi ingat nak baringkan dia sekejap..Aisya pun letak la elok2 dia landing atas tilam tu..tup..tup buat muka sedih lepas menangis sekuat-kuat hati dia.. wuaaaaaa panik~ kenapa budak ni..dia menangis terus ..tak padan dengan badan kecik molek tapi kalau menangis satu kampung dengar haha..bagi susu pun tak nak..orang kedah cakap 'bebai'..^__^

 Abg Aliff pujuk baby yang

Abg Alif dia yang kecik tu pujuk pun tak nak..diam sekejap pastu menangis balik..kakak aisya bagitau dari jauh "dukung..dukung.."..haaa dukung..okey dukung la lagi..pastu diam haha..aisya try letak balik..menangis..waaa pandainya baby ni..nak orang pegang dia 24 jam..haha habis satu rumah bawa dia round da world..shalalala.. seronok dia..siap senyum lagi.. haaaa habis la lepas ni sapa pegang dukung la sampai dia tido..^_^

 Maksu & Abg Aliff
 
Akhirnya kakak aisya da ambik dia..selamat..haha pertama kali mengenali seorang bayi..learning some  new lesson hari tu..tapi alhamdulillah dia selamat dilahirkan ke dunia tak seperti sesetengah bayi yang dibuang dan dibunuh dengan kejam.. bayi ibarat kain putih dan ibu bapalah yang akan mencorakkan kain tersebut.. specially for mother wanna be (included me.. one day) InsyaAllah..

No comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By AlHumayrahOnlineShop. All Right Reserved To Me.