Wednesday, December 02, 2015

Mungkin Terlalu BAIK...


anime, beautiful, and sakura image
 
Bismillahirahmnirahim...
pertama dan selamanya..bersyukur kehadrat Allah SWT dengan penuh rasa tenang.
hembusan nafas yang dahulunya kencang kini sudah mula perlahan

"Aku lega akhirnya...."

itu saja yang mampu aku ucapkan selepas apa yang telah aku tempuh sepanjang tahun 2015 ni..
bagi aku tahun ni banyak keperitan, kesedihan, kesusahan dan kehilangan.. 
tahun ni seolah tahun aku dilatih dengan begitu kuat untuk terus kuat ditahun0tahun hadapan.

"Mungkin aku terlalu baik kepada mereka.."

Bisik hati aku sendiri..ya! mungkin aku terlalu baik kepada mereka sehingga mereka seolah-olah tidak langsung memikirkan hati dan perasaan yang aku tahan.

kenapa dengan aku..kenapa dengan diri aku..kenapa dengan mulut aku yang hanya mampu mengucapkan 

"Tak pa..."

sedangkan aku tidak mahu untuk menerima itu bukan kerja aku.. tapi kenapa aku tidak boleh mempertahankan diri aku sendiri daripada terus terusan memberi muka kepada mereka yang hanya ingin mengambil kesempatan di atas kebaikan aku.

wahai mulut, katakanlah "tidak mahu..aku tidak mahu!!" kenapa susah benar kau hendak mengucapkan ucapan sebegitu sedangkan dalamanmu menjerit meronta tidak mahu..
kenapa kau sanggup menipu diri kau sendiri...
terlalu banyak kali kau disakiti..kesilapan demi kesilapan diulang namun kepada kau masih menerima.. sedangkan air mata keperitan dan kepenatanmu tidak seorang pun mengetahuinya.
apa kau sanggup terusan begini..?

Bangunlah wahai diri.. jangan terlalu baik dengan mereka yang hanya memperbodohkanmu.
kuatkan tekadmu agar kau kukuh di dalam prinsip hidupmu..
kenapa harus kau sahaja perlu memikirkan kebahagiaan mereka..bagaimana dengan kebahagiaan dirimu.. semua manusia layak untuk mendapat kasih sayang dan kebahagiaan.
dan kau wahai diri hanya tahu bahagiakan mereka kenapa kau tidak membahagiakan dirimu dahulu sebelum mereka.

No comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaAwfiyah. All Right Reserved To Me.