Tuesday, December 01, 2015

kata-kata dari QALBIKU


aesthetics, amazing, and animation image
Dulu aku selalu terbayang,
Yang aku akan berkahwin pada sejengkal usia dua puluh an,
Atau paling tidak,
Lewat belasan.
Tidak pernah impikan mewahnya perkahwinan,
Asal agama, juga baiknya keturunan yang di hamparkan,
Cukup.
Tapi tidak.
Masih tawar hati untuk terima setiap insan yang singgah.
Masih di belenggu kisah ‘dulu’.
Masih tidak boleh hadap perasaan yang tidak sudah-sudah.
Ya Tuhan.
Permudahkan.
Berilah aku kekuatan seperti dulu.
Sekurang-kurangnya peluang,
Berjuang untuk aku melahirkan,
Ramai pejuang agama,
Serta meramaikan umat Nabi Muhammad SAW.
Setidaknya,
Sebelum ayah bonda pergi,
Tinggalkan aku sendiri.
**Setidaknya,
Sebelum ayah bonda pergi,
Tinggalkan aku sendiri.**

No comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaAwfiyah. All Right Reserved To Me.