Tuesday, June 23, 2015

USRAH ANAK MUDA LANGKAWI

kepada pencari-pencari ilmu..dan sentiasa dahagakan pentarbiyahan berterusan dari hati ke hati.. dengan sukacitanya kami badan bekas-bekas pelajar mahasiswa telah menubuhkan sebuah usrah yang dipanggil sebagai USRAH ANAK MUDA LANGKAWI.. usrah ni tertubuh atas dasar keluhan dari sahabat-sahabat yang telah habis belajar dan apabila pulang ke Langkawi terasa kosong tanpa tarbiyah usrah.. KETAHUILAH! usrah bukanlah hanya untuk ustazah-ustazah atau pelajar jurusan agama tapi usrah adalah untuk sesiapa yang dahagakan ilmu dan ingin belajar walaupun anda bukan pelajar agama..buang mind set mcm tu!! jom! masuk USRAH!!
INSYAALLAH USRAH ANAK MUDA LANGKAWI akan mengadakan usrah terbuka kepada semua warga Langkawi khususnya MUSLIMAT pada;
hari : sabtu (27 /6/2015)
tempat : Pantai Taman Lagenda
masa : 9.30 (pendaftaran)
kami sangat mengalu-alukan semua warga Langkawi yg berminat untuk mengenali usrah dan membina ukhwah seperti yang disampaikan oleh assyahid hassan al bana “jalan dakwah kita ini adalah jalan dakwah yang satu”
Bermaksud,dakwah seperti Rasulullah, adalah yang patut kita gunakan zaman sekarang.Pengumpulan dan usrah. WALAU SIAPA PUN ANDA, RUPA ANDA, BAGUS ATAU TIDAK, ALIM ATAU TIDAK WARAK ATAU TIDAK..TUDUNG LABUH ATAU TIDAK! PERSOALANYA ANDA MAHU ATAU TIDAK..TEPUK DADA TANYA IMAN.
InsyaAllah sama-sama kita berpimpin tangan menuju ke taman-taman syurga! untuk maklumat lanjut boleh layari blogspot rasmi kami di http://ameerahlangkawi.blogspot.com/ 

No comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaAwfiyah. All Right Reserved To Me.