Sunday, February 17, 2013

Kembalilah kepada Allah swt

Ahlan wasahlan semua sahabat2..rasanya berhabuk plus sawang lagi dekat belog ni kan sebab dah lama rasanya tak meng'update' post terbaru..
Alhamdulillah masih bernyawa aisya ni ^^ siap boleh menaip lagi..tu tanda sihat walafiat.. semoga kita semua sentiasa di cucuri rahmat dan hidayah dari Allah swt dalam meniti kehidupan di bumiNYA yang penuh dengan dugaan dan ujian.. hari ni aisya bukan nak celoteh benda pelik-pelik cuma nak kongsi perasaan dengan sahabat2 di luar sana tak kisah lah..ibu..ayah..kakak..abang..adik atau seangkatan dengannya.. In shaa Allah
Kadang-kadang dalam meniti kehidupan ni kita tak sedar semua yang ada disekeliling kita adalah milik Allah swt 100% termasuk diri kita..yang kita tahu seronok..happy go lucky..dan lupa apa sebenarnya tujuan kita ada di atas muka bumiNYA yang penuh dengan barakah.. seronok..gembira bukan satu kesalahan dalam islam malah itu adalah fitrah kejadian manusia yang Allah swt jadikan dengan pelbagai perasaan seperti gembira,sedih,kecewa dan seangkatan dengannya tapi janganlah keterlaluan sehingga kita lupa diri..lupa kepada Allah swt.. Islam tak pernah larang kita gembira dalam hidup ni tapi biarlah adaa  batasan dan berlandaskan syariat. Bila dah terlalu seronok sehingga lupa segala-galanya hidup kita akan jadi kucar kacir..haru biru..jiwa akan kosong.. percayalah cantik macam mana pun kita..kaya macam mana pun.. seronok macam mana pun kita pasti kita akan rasa kosong jauh di sudut hati.. rasa kosong.. jiwa tak tenang.. hidup tak tenteram buat semua benda tak kena..itu tanda Allah swt tak redha dengan cara hidup kita yang macam tu.. tapi kurang cantik macam mana pun kita..miskin macam mana pun kita.. kecewa macam mana pun kita.. bila dekat kepada Allah swt..bila paling kan wajah kepadaNya dan menangis kepadaNya ketenangan yang kita akan dapat..
Apa guna kalau hidup beribu tahun di atas muka bumi ini kalau tak jaga hubungan dengan Allah swt tak jaga hubungan dengan manusia..? Apa guna hidupa kaya raya..nak apa semua dapat kalau Allah tak pernah Redha dengan kita..."tak ada maknanya"..
Biar dosa tinggi mengunung selagi pintu taubat masih terbuka selagi itu Allah swt akan sentiasa mengampunkan kita sebab DIA Maha Pengampun lagi Maha Pengasih kepada hamba-hambaNya yang insaf dan kembali kepadaNya dengan taubat nasuha.. Nabi tak pernah kata kita terlambat kalau nak bertaubat atau mengubah diri kearah yang lebih baik.. hidup yang bermakna dan tenang adalah hidup yang sentiasa mencari dan memohon keredhaan dari Allah swt.. yakin kepadaNya dan kembalilah kepadaNya..
Allah swt sentiasa sayang dan kasihkan kita..buktinya? DIA tak pernah minta kita bayar balik diatas semua nikmat terutama nikmat bernafas kepadaNya..yang DIA mahu cuma kembali kepadaNya dengan bertaubat dan patuh kepada perintahNya serta jauhi laranganNya
Aisya harap perkongsian yang sedikit ni dapat membuka mata sahabat2 dan sentiasa bersungguh2 bermunajat kepadaNya.. maafkan aisya andai ada kekhilafan dalam kata..hanya menulis sekadar yang mampu...In Shaa Allah ^^

No comments:

 
This Template Was Made & Design With Love By AlHumayrahOnlineShop. All Right Reserved To Me.