Thursday, May 17, 2012

Boleh ke..sambut HARI IBU?? Baca dulu....



alhamdulillah... topik yang best untuk dikongsi..pertanyaan yang dikeluarkan oleh salah seorang sahabat ana.. mungkin ramai yang tidak tahu apa sebenarnya yang ada disebalik perkatan HARI IBU yang sebenar.. sebelum tu ana nak bagitahu sebenarnya tiap-tiap adalah hari untuk ibu tiada hari yang tertentu melainkan kalau kita nak sambut hari lahir ibu atau ayah ke tu tak jadi masalah..

Hari Ibu ini adalah perayaan hari kepada ibu kepada mother  mary dan perayaan bunga orang-orang greece kuno. Pada hari ahad minggu pertama bulan mei.. nabi isa diundi oleh parlimen greece dan dianggap sebagai tuhan..pada minggu kedua bulan mei pada tahun yang sama parlimen greece memilih mary sebagai ibu tuhan dan roh musa suci dalam kandungan kerana telah dirahmati tuhan. Minggu ketiga ahad pada bulan mei pula diumumkan pengeluaran kitab baru bible iaitu perutusan ketiga bagi NewTestament iaitu mark, luke dan john dan beratus tahun selepas itu sama ada secara sengaja atau kebetulan, surah terakhir dicipta dalam minggu kelima bulan mei iaitu revelation of god (perutusan khabar bagi pengikutku)


bulan mei/5 dipandang mulia bagi penganut kristian bagi melawan umat islam. kuasa umat islam SANGAT-SANGAT TERANG DAN MANTAP PADA BULAN 5..ORANG KRISTIAN SELALU MENGANGGAP KITA MENYEMBAH MATAHARI PADAHAL MEREKA YANG SEMBAH MATAHARI.


ingatlah, bulan 5 sebenarnya bulan yang cara tak rasminya suci pada islam. matahari ada atas kaabah . dua ruang tenaga besar bergabung sehingga mampu menutup semua lubang-lubang syaitan di atas muka bumi sementara waktu..peristiwa ini ada terdapat di dalam bible Surah Kisah Para Raja.

Mereka cemburu..dan sangat cemburu, jadi sama ada kebetulan atau sengaja sejak beratus tahun lagi mereka buat kita sambut hari ibu untuk melupakan kita kepada hari besar iaitu tegaknya matahari atas kaabah. mereka nak kita sambut hari ibu sebagai penghargaan mereka pilih mary sebagai ibu tuhan dan menggunakan perkataan suci IBU untuk membuat kita sama-sama sambut kerana pengaruh IBU itu kuat.

Sedangkan kita tak ingat melainkan mereka yang ingat tentang itu..kita sepatutnya berzikir tatkala matahari ada atas kaabah untuk melawan syaitan yang bencikan cahaya.

jadi fikir-fikir dan STOP menyambut hari ibu yang ada dalam kalender tu... tiap hari ucapkan sayang kamu pada ibu kamu bukan pada hari tu jer..pastu dah tak sayang.. kadang2 kita tak tahu ada yang sedang pengaruhi kita kerna itu kita harus ambil tahu...okey ^^v semoga amalan anda pada hari ini dan seterusnya diterima oleh Allah swt. carilah CAHAYA darinya InsyaAllah anda tidak akan sesat walau dlam gelap.. ^^v


No comments:

Post a Comment

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaAwfiyah. All Right Reserved To Me.